راهنمای اتصال به شبکه

3 اسفند 1399 | آموزش

گام اول

در ابتدا باید کیف پول متامسک را نصب کنید.

برای نصب این کیف پول روی موبایل‌های اندروید از این لینک و روی موبایل‌های IOS از این لینک استفاده کنید.

شما می‌توانید کیف پول متامسک را به صورت افزونه روی مرورگرهای اینترنت خود در انواع سیستم‌های عامل روی کامپیوترهای رومیزی نیز استفاده کنید:

گوگل کروم فایرفاکس بریو مایکروسافت اج
Chrome Firefox Brave Edge

متامسک
متامسک

گام دوم

حال باید ابتدا یک رمز عبور برای متامسک انتخاب کنید و سپس یک حساب روی این کیف پول برای خود تعریف کنید.

توجه کنید که شما برای ساختن حساب جدید باید رمز ۱۲ کلمه‌ای را که متامسک در اختیارتان قرار می‍دهد روی کاغذ یادداشت کنید. متامسک برای اطمینان این رمز را از شما سؤال می‌کند و شما باید پاسخ درست به آن بدهید.
نکته: این رمز در حکم کلید اختصاصی حساب شما است و هر کسی با داشتن این رمز می‌تواند موجودی حساب شما را برداشت کند. پس در نگهداری محرمانه‌ی آن دقت فرمایید.

اگر روی کامپیوتر دسکتاپ این مراحل به درستی انجام شده باشد، آرم متامسک سمت راست بالای مرورگر اینترنت شما خواهد نشست و هر بار با زدن آن به این کیف پول دسترسی خواهید داشت.

گام سوم

حال در این گام باید کیف توکن متامسک را به شبکه‌ی بلاکچین سور متصل کنید.

این گام را می‌توانید به طور خودکار در این صفحه انجام دهید.

برای این کار در متامسک موبایل روی علامت تنظیمات (چرخ دنده) در سمت راست پایین صفحه کلیک می‌کنیم و از گزینه‌های روی صفحه روی Networks می‌زنیم. به این ترتیب شبکه‌های بلاکچین مختلف نمایش داده می‌شود. در پایین صفحه روی Add Network کلیک می‌کنیم و روی برگه‌ی Custom Networks می‌زنیم. به این ترتیب فرم ورود اطلاعات نمایش داده می‌شود.

در متامسک مرورگر کامپیوتر نیز روی عبارت فلش کوچک سمت چپ بالای صفحه کلیک می‌کنیم و در پایین دکمه Add Network را فشار می‌دهیم. در پایین گزینه‌ها روی Add a network manually می‌زنیم تا فرم ورود اطلاعات آشکار شود.

فرم نمایش داده شده روی موبایل و کامپیوتر را به ترتیب زیر پر می‌کنیم:

Network Name: SUR Blockchain Network
New RPC URL: https://node.surnet.org:8545
Chain ID: 262
Currency Symbol: SRN
Block Explorer URL: https://explorer.surnet.org

در انتها کلید Save را می‌زنیم. به این ترتیب کیف توکن متامسک ما به شبکه‌ی بلاکچین سور متصل می‌شود و موجودی توکن سورن شما را نمایش می‌دهد.

متامسک